Marknadsundersökare – Karin Steffen

Karin Steffen, marknadsundersökare och varumärkesstrateg, Karin Steffen strategisk utveckling

Marknadsundersökare Karin Steffen, Seniorkonsult Direkt

Marknadsundersökare Karin Steffen, Seniorkonsult Direkt

Karin Steffen är marknadsundersökare och varumärkesstrateg. Sedan början av 90-talet har hon drivits av insikten att framgångsrika verksamheter är de som verkligen förstår sina kunder och målgrupper.

Karin hjälper mindre och medelstora företag och organisationer att utveckla sina erbjudanden. De stärker sina varumärken inifrån och ut med hjälp av smarta undersökningar som ger användbara resultat. Det kan handla om att mäta kännedom, hur varumärket uppfattas, intresset för nya produkter eller hur det fungerar att använda en befintlig produkt eller tjänst.

Karin ger råd, struktur och hjälper sina uppdragsgivare att utforma och genomföra alla typer av undersökningar. Det handlar om att välja rätt metoder för att lyssna på sina målgrupper, dra användbara slutsatser och sedan skapa något fiffigt utifrån insikterna.

Exempel på uppdragsgivare är: Chalmers tekniska högskola, Faktum, Hanson&Möhring (Falksalt), Göteborgs-Posten, Kakservice och Lantmännen Aspen.

Karin har en gedigen erfarenhet från undersökningsbranschen, är utbildad facilitator och har undervisat på IHM. Grundutbildningen är civilingenjör i användarriktad produktutveckling kompletterad med media- och kommunikationsvetenskap.

I Karin möter du en klarsynt, lyhörd och generös person som gärna delar med sig av sin kunskap för att hjälpa dig och din verksamhet att utvecklas. Många framhåller särskilt hennes analytiska och pedagogiska förmågor som resulterar i konkreta och lättanvända rekommendationer. Med sitt djupa kunnande och ett stort nätverk kan hon alltid rekommendera en lösning som passar behov och budget.

Kontaktuppgifter till Karin Steffen

FacebookTwitterGoogle+LinkedInGoogle GmailEmail